זהות שחור-צהוב שנולדה מהעבר: מהמדים הכחול-לבן אל “Weiße Wiese”
בתחילת המאה ה-20 שיחקה בורוסיה דורטמונד במדים כחול-לבן עם סרט אדום, אך בעשור הראשון לקיומה הוחלפו הצבעים לשחור-צהוב – הצבעים שהפכו לשם נרדף לBVB. במאה ה-21 ממשיכה החולצה של דורטמונד לספר את סיפור המועדון: בעונת 2024/25 הוצג מדים שלישי לבן שמכבד את מגרש הבית הראשון “Weiße Wiese” עם דוגמת עלי צפצפה טונאלית; ובמקביל נשמרים ערכי המועדון והוויזואליה השחור-צהובה בכל סדרות הבית, כולל דגמי רטרו, גרסאות ילדים וחליפות משחק מלאות.
הניאון של שנות ה-90 והתהילה האירופית
דורטמונד של תחילת-אמצע שנות ה-90 תחת Nike התפרסמה בחולצות ניאון צהובות עם גרפיקה נועזת וספונסר Die Continentale – עיצובים שזכו למעמד אייקוני בקרב אוהדים. השיא הגיע בעונת 1996/97, כשדורטמונד ניצחה 1:3 את יובנטוס בגמר ליגת האלופות במינכן כשהיא לובשת את הסט הניאוני הזכור היטב – קיט שנכלל לא פעם ברשימות “החולצות הגדולות של הצ׳מפיונס” ונחשב לאחד הזיהויים החזקים של חולצות כדורגל מהתקופה.
עידן PUMA: סיפורי עיצוב מהשנים האחרונות
מאז 2012 מובילה PUMA את קו החולצות של BVB עם פרשנויות מקומיות: חולצת 2019/20 “110 שנים” בגרסת blackout; חולצת הבית 2020/21 עם הדפס גרפי בהשראת תחנת ה-U-Bahn Westfalenhallen – שער הכניסה ל-Signal Iduna Park; וחולצת הבית 2023/24 שנבחרה בתחרות עיצוב אוהדים וכללה סילואטת האצטדיון על החזה. בעונת 2024/25 הוצגה גם חולצת בית חדשה לצד מדים שלישי לבן כמחווה ל-Weiße Wiese – קו שמחבר מורשת, אדריכלות עירונית ועיצוב עדכני.
שיתופי פעולה ושיח עם קהל האוהדים
מעבר לספקיות והספונסרים, דורטמונד בולטת בקולקציות משותפות: PUMA x BALR הביאה טוויסט אופנתי בסגנון לייף-סטייל שחור-אלגנטי בצבעי המועדון, וב-2025 הוצגה קולקציית PUMA x KidSuper עם גרפיקה ידנית וצבעוניות אמנותית – כולל חולצה מיוחדת לטורניר בינלאומי. לצד הניסויים, המועדון גם מקשיב לקהל: ב-2021/22 חולצת הגביע עם סמל מינימלי עוררה ביקורת, והעיצוב עודכן במהירות לסמל קונטרסטי ברור. כך ממשיכות החולצות של דורטמונד לשלב זהות, יצירתיות ודיאלוג עם האוהדים – במבוגרים, ילדים וחליפות מלאות.
- בחירת אפשרות גורמת לרענון מלא של הדף.
- נפתח בחלון חדש.